domingo, 10 de enero de 2010

Marketing Ebooks: "Branding For Dummies"


Why do consumers pay a premium for a Dell or Hewlett-Packard laptop, when they could get a generic machine with similar features for a lower price? The answer lies in the power of branding. A brand is not just a logo. It is the image your company creates of itself, from your advertising look to your customer interaction style. It makes a promise for your business, and that promise becomes the sticking point for customer loyalty. And that loyalty and trust is why, so to speak, your laptops sell and your competitors don’t.

Whatever your business is, whether it’s large or small, global or local, Branding For Dummies gives you the nuts and bolts know-how to create, improve, or maintain a brand. This plain-English guide will help you brand everything from products to services to individuals. It gives you step-by-step advice on assembling a top-notch branding team, positioning your brand, handling advertising and promotion, avoiding blunders, and keeping your brand viable, visible, and healthy. You’ll get familiar with branding essentials like:

  • Defining your company’s identity
  • Developing logos and taglines
  • Launching your brand marketing plan
  • Managing and protecting your brand
  • Fixing a broken brand
  • Making customers loyal brand champions

Filled with easy-to-navigate icons, charts, figures, top ten lists, and humor, Branding For Dummies is the straight-up, jargon-free resource for making your brand stand out from the pack—and for positioning your business to reap the ensuing rewards.


2 comentarios:

  1. hola!!
    Soy estudiante de marketing y comercio internacional, de Argentina. La verdad que tu blog es extremadamente util (por suerte hablo ingles) e interesante.

    Te queria preguntar si no podrías etiquetar todos los "Marketing ebooks" por un lado, los "management ebooks" por otro, etc, asi uno cuando aprieta esa etiqueta, le aparecen todos los ebooks de cada categoria. Sino es medio complicado buscarlos mes por mes.

    Es solo una idea!
    Segui adelante con tu trabajo, te felicito!

    Te recomiendo el libro de Jack Trout y Al Ries: "Posicionamiento: la batalla por su mente", no se si lo subiste, la verdad no lo vi, pero me parecio muy buen libro cuando lo lei.

    Saludos desde Argentina!!!

    ResponderEliminar
  2. Hola,

    Gracias por visitar el blog, y por la aportación de la idea que intentare ponerla en práctica. De todas formas, te recomiendo que utilices el buscador del blog cuando quieras encontrar algo especifico, como por ejemplo el libro de Jack Trout y Al Ries, que como muy bien dices es muy recomendable. De hecho, en el segundo post de este blog (Agosto 2009) fue posteado este libro junto con otros dos de estos autores, los cuales también te recomiendo. Este es el post:

    http://rodyvicente.blogspot.com/2009/08/gurus-del-marketing-al-ries-jack-trout.html

    Un saludo

    ResponderEliminar